PROGRAM WYKŁADÓW I WARSZTATÓW
PROGRAM WYKŁADÓW I WARSZTATÓW PROWADZONYCH PRZEZ MAGDALENĘ MILDNER
Rozpoczynamy o godz. 16.00,
Obowiązują zapisy tel. 33 828 01 53
26 kwietnia: Zioła wspomagające odporność - wykład
10 maja: Zioła wspomagające trawienie - wykład
25 maja: Spacer ziołowy
16 czerwca: Ognisty cydr - warsztaty
8 września: Spacer ziołowy
29 września: Ocet jabłkowy - warsztaty
26 października: Zioła z parapetu - wykład
30 listopada: Pachnący dom - warsztaty
Rozpoczynamy o godz. 16.00,
Obowiązują zapisy tel. 33 828 01 53
Zebranie Roczne
ZEBRANIE ROCZNE MIESZKAŃCÓW OSIEDLA POŁUDNIE
ODBĘDZIE SIĘ 29 WRZEŚNIA, O GODZ. 16.45
W SALCE NA ULICY KRZYWEJ 4.
SPOTKANIE Z WŁADZAMI MIASTA I UCHWALENIE BUDŻETU NA 2023 ROK
Lista konkurencji XIX Rodzinna Spartakiada Sołectw i Osiedli Gminy Skoczów
XIX Rodzinna Spartakiada Sołectw i Osiedli Gminy Skoczów
Lista konkurencji
Lista konkurencji
XIX Rodzinna Spartakiada Sołectw i Osiedli Gminy Skoczów
L.P. | Nazwa Konkurencji | Ilość Osób |
Opis |
Zasada |
1. | Sztafeta | 5 osób | W sztafecie startuje drużyna (5 osób), pokonując następujące konkurencje w ciągu, rozpoczynając z linii start/meta: a) Sprint – biegnie jedna osoba, pokonując łączny dystans 20 m (2 x 10 m), każdy zawodnik musi na półmetku obejść tyczkę po zewnętrznej stronie, wracając musi dotknąć następnego zawodnika w ramię; b) Bieg na czworakach – biegnie jedna osoba, pokonując dystans 20 m (2 x 10 m), każdy zawodnik musi na półmetku obejść tyczkę po zewnętrznej stronie, wracając musi dotknąć następnego zawodnika w ramię; c) Bieg z jajkiem na łyżce – biegnie jedna osoba w ręku trzymając koniec łyżki, na której położone jest jajko ugotowane na twardo, pokonując dystans 20 m (2x10m), każdy zawodnik musi na półmetku obejść tyczkę po zewnętrznej stronie, wracając musi dotknąć następnego zawodnika w ramię; d) Bieg z taczkami – do taczek wchodzi zawodnik (mężczyzna), kobieta kieruje taczkami, pokonując ten sam dystans co poprzednio, wracając, osoba wieziona wychodzi z taczek i ustawia się do ostatniego punktu sztafety; e) Wyścig wężykiem – cały zespół łapie się za ręce i pokonuje wskazany dystans, przerwanie węża skutkuje powrotem po tę osobę i należy kontynuować wyścig z miejsca zguby. Wyścig kończy się, gdy ostatnia osoba przekroczy linię startu/mety. |
Konkurencja na czas. |
2. | Rynny | 6 osób + sołtys (nadzór sędziowski) |
Rekwizytami konkurencji są 3 około dwumetrowe rynny z tworzywa sztucznego, jedna piłka tenisowa, jedno wiadro metalowe. Każda z 3 par zawodników otrzymuje jedną rynnę. Celem konkurencji jest przekazanie piłeczki za pomocą trzech rynien do metalowego wiadra oddalonego od linii startu o 9 metrów. Na linii startu sołtys umieszcza piłkę tenisową w pierwszej rynnie – rozpoczyna się liczenie czasu. Konkurencja jest na czas, czas zostaje zatrzymany w momencie uderzenia piłeczki o dno wiadra (kontroluje sędzia główny oraz sołtys). Piłeczka nie może zostać dotknięta przez zawodników, gdy któryś zawodnik wspomoże się ręką lub piłeczka upadnie, do czasu doliczane jest 10 sekund. |
Konkurencja na czas. |
3. | Rzut ziemniakiem |
1 mężczyzna 1 kobieta 1 dziecko |
Na bramce piłkarskiej zawieszone są 3 patelnie, na których znajduje się punktacja. W konkurencji biorą udział 3 osoby – każda osoba otrzymuje 2 średniej wielkości ziemniaki i ma do dyspozycji 2 rzuty. Zawodnicy rzucają sprzed linii narysowanej na murawie, w odległości 5 m. od celu, nie mogą jej przekroczyć. W razie przekroczenia lub nadepnięcia linii rzut jest nieważny. |
Punkty trafione rzutami są sumowane. Na ich podstawie przyznawana jest punktacja końcowa. |
4. | Wyścig z wodą | 2 osoby | Konkurencja polega na przeniesieniu jak największej ilości wody z jednego wiadra do drugiego pustego wiadra oddalonych od siebie o 7 metrów, za pomocą gąbki. Przed rozpoczęciem startu każdej drużyny, jej kapitan otrzymuje gąbkę i komisyjnie w towarzystwie sędziego przygotowuje ją do konkurencji (namacza oraz wyciska). Start konkurencji rozpoczyna się z linii startu w momencie usłyszenia gwizdka. Koniec mierzenia czasu następuje w momencie, gdy ostatnia gąbka zostanie wyciśnięta do drugiego wiadra, a pierwsze będzie puste po wywróceniu do góry dnem. Nie dozwolone jest rzucanie gąbką. W przypadku wypłynięcia wody, do czasu doliczane jest 10 sekund. |
Ocenie podlega ilość przeniesionej wody oraz czas wykonania konkurencji. Ostateczna punktacja ustalana jest na podstawie średniej arytmetycznej. |
5. | Tor przeszkód | 1 kapitan drużyny 1 dorosły - nawigator |
Konkurencja polega na pokonaniu w określonym czasie (do 3 minut) z zasłoniętymi oczami trasy z przeszkodami (ograniczonej butelkami napełnionymi wodą). Zadaniem nawigatora jest podawanie wskazówek (do mikrofonu) osobie pokonującej tor przeszkód. Każda drużyna zaczyna z pulą 170 pkt, tj. • 150 pkt – 150 butelek • 20 pkt – 4 x przeszkoda Za każdą przewróconą butelkę odejmowany jest 1 punkt. Za przewrócenie/przesunięcie 1 przeszkody odejmowanych jest 5 punktów. Gdy drużyna nie zmieści się w wyznaczonym czasie, za każdą dodatkową sekundę ponad wyznaczone 180 sekund odejmuje się 1 pkt. Rama czasowa to 3 minuty. |
Punkty z puli konkurencji zostają sumowane. Na ich podstawie przyznawana jest punktacja końcowa. |
Strona 1 z 2